Müşteri ilişkileri yönetimi deyince ne anlıyoruz? Nedir? Neden bu kadar önemlidir?
Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, günümüz pazarlama anlayışının bir sonucudur.
Müşteri Kimdir? Müşteri Kraldır, Müşteri Patrondur. Şirketin gerek günübirlik, gerekse stratejik kararlarını yönlendiren temel etken, “müşteri Tercihleri”dir.
Müşterilerin devam eden ilişkisi, sadakatleri ve artarak devam eden satın alma davranışları, güçlü rekabet koşullarında şirketleri koruyacak değerlerdir.
Düne kadar cazip ve basit yöntemlerle yeni müşteriler kazanmaya çalışan şirketler günümüzde gerçek olanın tüketiciyi biran için cezp etmek değil, sürekli olarak memnun ederek kaliteli, gerçekçi, doğru ve ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerle tatmin etmek olduğunu biliyorlar.
Yeni müşteri mi, Sadık müşteri mi diye sorulduğunda önceliğin sadık müşteri olduğu hemen ortaya çıkmaktadır. Yeni müşteri kazanmanın eski müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olması nedeniyle, yeni müşteri kazanmaya çalışmanın yanı sıra, mevcut müşteriler için de onları elde tutmanın stratejilerini üretmek zorundadır şirketler.
Detaylarına girmeden satır başları ile belirtmek gerekirse firmaların dikkate almaları gereken bazı noktaları şu şekilde sıralayabiliriz;
Ürün karlılığı yanında müşteri karlılığının da ölçülmesi gerekmektedir. Günümüz koşullarında müşteri, çok daha bilinçli, çok daha sorgulamacı, çok daha fazlasını talep eden, çok daha etkileşim ve deneyim arzulayan bir profil çizmektedir. Bu bağlamda, değişenin sadece müşteriler olduğunu söylemek doğru olmaz. Önceleri müşteri kazanmak, satmak ve kar etmek önemliyken, günümüz çabaları müşteri sadakati içindir.
Günümüz pazarında Başarının formülü Müşteri İlişkilerinden geçmektedir. Müşteri ilişkileri, ürün tasarımından satış sonrasına kadar yayılan bir kavramdır ve çok kırılgan bir konudur.
Müşteri ilişkileri yönetiminin sonuç noktası Müşterileri sürekli fark etmek ve bu farkındalığı müşterilere sürekli fark ettirmektir.
Burada sonuçmuş gibi belirtmemize rağmen aslında çıkış noktası da budur.
Bunları mutlaka yapın;
Sadık müşterilerin avantajlarını aşağıdaki altı maddeyle açıklamak mümkündür.
—————